رواية حب الهلال الفصل التاسع 9 بقلم سما الحملاوي


 رواية حب الهلال الفصل التاسع 9 بقلم سما الحملاوي 


#حب_الهلال 🌙♥

#البارت_٩🌙♥

هبه خرجت بأبتسامه...اهلا يا بنتي منورانا 

نجمه بصتلها بأبتسامه وبعدين اتصدمت...طنط هبه

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

نجمه بأبتسامه وفرحه....طنط هبه حضرتك مش فكراني انا نجمه المالكي 

هبه سكتت شوية وبعدين جريت عليها حضنتها...نجمه حبيبتي انتي عامله ايه وحشتيني جدا كبرتي خالص

نجمه بحب...وانتي اكتر الحمدلله اهو بئا

هلال...انتو تعرفوا بعض ازاي 

نجمه بصدمه اكبر بعد ما ركزت...ايه داا يعني انت هلال صديق طفولتي مش معقول 

هلال...انا مش فاكرك 







هبه...ازاي ياهلال دا انت ونجمه كنتو صحاب اوي 

هلال ببرود...مش فاكر حقيقي المهم كويس انكم عارفين بعض 

نجمه بحرج...لا ولا يهمك يامستر هلال 

هبه حست بحرجها وقالت...طب تعالي معايا بئا نحضر الفطار

نجمه بأبتسامه...يلا 

مشيت وافتكرت... 

فلاااش باااك..

هلال قرب عليها شوية...انا عارف كل حاجه عنك من ساعه ما اتولدتي 

نجمه بغيظ....*تصدق بالله كنت بحب الاسم دا زمان كرهتوا*

هلال بانتباه...ليه بئا 

نجمه...ملكش دعوة 

هلال...هتبدائي شغل من بكره اتفقنا 

باااااك...

نجمه في سرها...ازاي نسيتني بالسرعه دي وانا ازاي مفتكرتش اسم عيلتوا

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عدا شوية وقت ونجمه حكت لأنغام انها تعرف هبه وفاضل شوية على الفطار..

جت ميرنا..

ميرنا...خاالتووو

هبه...تعالي ياحبيبتي انا في المطبخ

ميرنا دخلت...ايه الناس الي برا دي كلها انا جايه جيبالك صنية كنافة ماما عملتها وبعتتها لحضرتك

هبه...تسلم ايدها دول ياحبيبتي الموظفين الي في شغل هلال فطار رمضان وكدا 

ميرنا...اه طيب انا هخرج لهلال 

هبه...اعملي حسابك هتفطري معانا 

ميرنا...ماشي ياخالتو 

خرجت ميرنا للجنينه بتاعت الفيلا وكان هلال واقف ومعاه نجمه...

ميرنا راحت سلمت عليه...ازيك يا لولي 

هلال ببرود...بخير ياميرنا 

ميرنا خدت بالها من نجمه وقالت...انتي هنا 

نجمه بزهق...لا هناك مستر هلال انا راحه لأنغام

وسابته ومشيت...

ميرنا بصت لهلال وقالت...يلا احسن عشان اتكلم معاك براحتي 

هلال ببرود...انت جايه ليه 

..







عند نجمه...

معتصم...مالك يانجمه وشك مقلوب ليه 

انغام...اه فعلا مالك 

نجمه بزهق...الي اسمها ميرنا دي بتتمايص كدا 

انغام بضحك...حتى انتي مش بتحبيها 

معتصم بضحك...ولا انا ولا نغومتي بنطيقها 

نجمه ابتسم وقالت...ما عندكم حق بردو 

هلال واقف شايفها وهي بتضحك لمعتصم وبيستحلف لها...

نجمه...معندكيش اطفال

انغام...لا لسه يا اوختي والله 

معتصم...استنى ياما يانجمه احنا متجوزين بقالنا ٧شهور بس 

نجمه بضحك...اومال هي حسستني انكم بقالكم سنين ليه 

انغام بضحك...بحب افور 

نجمه...انتي عسل خالص 

انغام...ونبي انتي الي قمر كدا 

جه هلال...يلا على السفره المغرب هيأذن 

كلهم مشيوا جت نجمه تمشي مسكها هلال من دراعها وهمس لها...اقسملك اني هوريكي بس عشان تعرفي تضحكي اوي مع معتصم يلا قداامي

وسابها...

نجمه بغيظ....طب ما هو كان بيضحك مع ست ميرنا دي كمان 

ومشيت وراه...

شاورها بعينه جمبه كانت هتقعد ف قعدت ميرنا مكانها...معلش يانجمه انتي موظفه وانا من اهل البيت 

هبه بصت لميرنا بضيق وبصت لنجمه الي انحرجت وقالت...تعالي ياحبيبتي هنا 

وقعدتها مكانها جمب هلال من الناحيه التانيه وهي قعدت جمبها...

واحد من الموظفين...ربنا يديمك لينا يا مستر هلال 

بنت من الموظفات...ربنا يكتر خيرك يارب يامستر 

هلال بأبتسامه...يارب ورمضان كريم علينا وعليكم 

الاذان اذن وبدأو الاكل...

بعد شوية...

نجمه....تسلم ايدك يا طنط هبه لسه اكل حضرتك تحفه زي ما هو 

ميرنا...وانتي تعرفي خالتو منين 

انغام...نجمه كانت جارتهم وهي صغيره

معتصم بص لهلال وبأستغراب وهلال قابله ببرود...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند نادر...

خلص فطار ونزل راح بيت علا...

مامت علا فتحت...اهلا يانادر يابني اتفضل 

نادر...يزيد فضلك ياطنط 

دخل وقعد ومامت علا ندهت عليها...

علا...اهلا وسهلا 

نادر...اهلا بيكي 

مامتها عايده...اؤمر يابني 

نادر...الامر لله يا امي انا جاي وطالب ايد علا بس انا عاوز اعرف رأيها لو خير هجيب اهلي 

عايده...طبعا يابني انا عمري ما الاقي احسن منك لعلا بس لازم ناخد رأيها ها ياعلا ايه رأيك

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻







عند نجمه وهلال...

خلصوا فطار وقاموا قعدوا ونجمه قامت مع هبه تجيب الحلويات...

ميرنا...هلال هو انت عارف نجمه من زمان 

هلال بصلها بحده وقال...ميرنا خليكي في نفسك 

ميرنا بغيظ...انت بتعاملني كدا ليه 

قاطعتهم نجمه وهي بتمد ايدها بطبق الحلويات...اتفضل يامستر هلال 

هلال خدوا منها وراحت لمعتصم وانغام...

معتصم...تسلم ايدك يا قمر 

انغام بغيره...معتصم!! 

معتصم بضحك...دا اختي الصغيرة يانغومتي 

نجمه بحب لأنغام...ربنا يديمكم لبعض 

انغام بحب...حبيبتي تسلميلي يارب 

ميرنا...واضح يانجمه انهم بيحبوكي اوي 

نجمه بصتلها وقالت...ايوه فعلا وانا حبتهم 

ميرنا بأستفزاز...بس بصراحه غلطانين لأني مرتحتش ليكي خالص 

هبه قالت...ليه كدا ياميرنا 

نجمه سكتت وقالت...رأيك ميلزمنيش يا ميرو 

هلال بغضب...ميرنا مش عاوز اسمع صوتك 

وهلال قام شد نجمه وراه وراح مكان خالي من الناس 

هبه...امسكي لسانك شوية 

ميرنا بضيق...ما هي الي مستفزه

انغام بهمس لمعتصم...اتحداك ان هلال بيحب نجمه 

معتصم...وانا متأكد 

انغام...انا فاهمه دماااغك واكيد بتغيظ هلال لما بتضحك لها 

معتصم بضحك...حبيبي الي فاهمني 

انغام...ما اصلا مايملاش عينك غيري يامعتصمي 

معتصم...حبيبي والله 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

علا...مش عارفة ياماما الي تشوفي 

نادر...انا عارف اني غلطت بس والله بعتذر ونجمه هصالحها انهاردة سامحيني انا بحبك ياعلا 

علا بكسوف...انا موافقه 

عايده بأبتسامه...ربنا يسعدكم ياولاد يارب بس لازم نستنى والدها هو هيرجع من السفر اخر الاسبوع دا

»والد علا مسافر تبع شغل«

نادر...يارب ياحبيبتي طيب طبعا هنستنى هستأذن انا 

علا...احم ما انت قاعد

نادر...هجيب اهلي بعد ما والدك يجي ونيجي نتقدم 

عايده...تنوروا ياحبيبي 

مشي نادر وعلا بصت لأمها...

امها بضحك...طلاما بتحبي ما كنتي وافقتي وخلاص 

علا...كان لازم اعلموا درس ياماما 

عايده...ربنا يسعدكم ياحبيبتي 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻







عند هلال ونجمه...

شدها من ايدها وراح مكان فاضي بغضب...انتي ايه مش بتسمعي كلامي ليه ١٠٠مرا اقولك متتكلميش مع حد 

نجمه بضيق...هو انا اتكلمت مع مين 

هلال...مع معتصم وعماله تهزري وسيباه يتغزل فيكي 

نجمه زقته...انت ملكش حكم عليا وانا مش ملكك عشان تتحكم فيا 

هلال قرب منها وهمس...انتي ملكي واتحكم فيكي زي ما احب ياوردتي 

سابها ومشي...

نجمه بسرحان...ازاي بيقدر يسيطر عليا كدا ومنين مش فاكرني ومنين بيقول وردتي 

ميرنا شافت هلال جه ف راحت هي مكان نجمه وانغام قامت تساعد هبه في حاجات في المطبخ ومعتصم فضل لوحدوا...

ميرنا...نجمههه

نجمه انتبهت ليها وقالت...نعم؟ 

ميرنا بغيظ...انتي مالك ب هلال يابت انتي

نجمه ببرود...ماليش بيه والتزمي حدودك احسن ليكي 

لفت وكانت ماشيه ميرنا زقتها لورا...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند هلال ومعتصم...

هلال...انت يالا لو شوفتك بتكلم نجمه تاني مش هيحصل كويس 

معتصم بضحك...خلاص خلاص والله 

قعدوا مع مواظفينهم...

عند ميرنا ونجمه...

ميرنا بغضب...اسمعي يابت انتي تبعدي عن هلال فاااهمه 

نجمه بغضب...ميرنااا انتي متقوليش ليا اعمل ايه ومعملش ايه ولأخر مرا هسمحلك تكلميني كدا 

ميرنا...انتي في ايه يابت مش هامك حاجه وماشيه تضحكي مع دا شوية و دا شوية ايههه معندكيش اخلاق 

نجمه بصتلها بصدمه وقالت...انتي اقل من اني ارد عليكي بس ردي هيوصلك قريب

وخرجت بسرعه ودموعها بدأت تنزل...

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند انغام وهبه...

انغام...بس ياماما هبه انا حاسه ان هلال بيحب نجمه

هبه...من زمان وهما كانوا صحاب وبيني وبينك 

انغام...ايه

هبه...كانو بيحبو بعض نجمه كانت ١١وهلال١٤ وكانو مش بيسيبوا بعض خالص هلاال اتولد قبل نجمه ب ٣سنين ولما هي اتولدت كان ديما معاها وكبروا سوا  لأننا كنا جيرنا احنا وهما







انغام...ياااااه وايه الي حصل 

هبه...نقلنا عشان شغل والد هلال فضلنا نتواصل كام شهر واحنا غيرنا الخطوط وكل الارقام اتمسحت ولما قررت اني اروح ازورهم لقيتهم نقلوا هما كمان وبس 

انغام بخبث...هلال فاكرها على فكره 

هبه...مش عارفة والله يابنتي 

انغام...هنعرف ياماما هنعرف يلا خلصنا تعالي نخرج 

هبه...يلا 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

عند نجمه...

راحت ناحيه معتصم وهلال وشدت شنطتها وهي دموعها نازلة..

هلال...في ايه يانجمه

نجمه بدموع...اسأل بنت خالتك ميرنا هانم 

وشدت ايدها وخرجت على طول...

معتصم...في ايه 

هلال...مش عارف 

معتصم...روح شوف وانا هقعد مع الناس 

هلال راح ورا نجمه...نجمه استنى في ايه 

نجمه حكتلوا كل حاجه...

هلال...طب اهدي يا وردتي وانا هجبلك حقك 

نجمه...ازاي

هلال..تعالى وانتي هتشوفي 

مشيت معاه..

عند هبه وانغام ومعتصم...

كانو الناس استأذنوا ومشيوا...

انغام...نجمه فين 

هبه...وهلال 

ميرنا بملل...انتو مهتمين بيها كدا ليه 

هبه بغضب...ميرنااا ما تسكتي بئا 

هلال بغضب....لا خليها تتكلم ياامي وانا هعرف اسكتها 

ميرنا بعصبيه...انت بتكلمني كدا ليه 

هلال...ميرنااااا انا محترمك عشان انتي بنت خالتي بس اسمعي كويس ياميرنا نجمه خط احمر فاااهمه 

ميرنا بغضب...بس ليييه

هلال بغضب...من غير ليه 

ميرنا بصتله وخدت شنطتها وخرجت وسابت نجمه...

هبه...هو ايه الي حصل بالظبط 

قعدوا وحكولهم الي حصل..

هبه...حقك عليا يابنتي 

نجمه...لا خلاص ياحبيبتي 

قعدوا شوية ونجمه قررت تمشي...

نجمه...هستأذن انا 

انغام...ما انتي قاعده

نجمه...لا معلش اتأخرت هبئا اجيلك مرا تانيه 

هبه...نورتينا ياحبيبتي 

هلال...استني هاجي اوصلك 

نجمه... بسـ

هلال...يلااا

نجمه بصتلوا بغيظ وهما ضحكوا قالت...هستناكوا عندي في يوم ماما هتفرح بيكي اوي ياطنط 

هبه...ان شاءلله ياحبيبتي 

نجمه مشيت هي وهلال...

في العربية..

نجمه...عملت ايه في تعب زين 

هلال...من بكره هحجزلوا في المستشفى عشان يكمل العلاج ويعمل العملية 

نجمه بأبتسامه...شكرا ليييك 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻








نحمه وصلت وطلعت البيت حكت لوالدتها ووالدها على هبه انهارده...

نور بفرحه...نبئا نعزمهم وحشتني اوييي 

نجمه...بس والد هلال اتوفى 

محمد...لا اله الا الله ربنا يرحمه 

نور...امييين يارب 

دخلت تبدل هدومها..

نادر جه وقال...نجمه جت 

نور...اهو جوا في اوضتها 

نادر...طيب هدخل اشوفها 

دخل خبط عليها وهي فتحت...خير اتفضل

نادر...انا عارف انك زعلانه مني بس يانجمتي انا مقدرش على زعلك 

نجمه بصتله بعتاب ودخلت الاوضة..

دخل وراها وحضنها...والله انا اسف وعارف اني غلطت بس سامحيني عشان خاطري 

نجمه دمعت وقالت...مقدرش ازعل منك 

نادر...وعشان كدا تستاهلي الخاتم القمر دا 

نجمه بصت على الخاتم بفرحه وحضنته...حلووو اوي 

نادر...انا فرحان انه عجبك 

نجمه...حلو انا عمري ما هقلعوا

نادر...حبيبتي يلا عشان في موضوع مهم 

خدها برا ونزل نورسين وزوجها وحكالهم كلهم على موضوع علا...

نورسين حضنته...الف مبروك ياحبيبي 

ماجد...مبروك ياابو الصحاب 

محمد...وانا موافق يابني ربنا يسعدكم

نور...مش هنلاقي احسن من علا ربنا يسعدكم

نجمه بفرحه...انت عارف ردي من غير ما اقول 

نادر بفرحه...يبارك فيكم كلكم يارب طبعا عارف 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻

تاني يوم..

في شغل هلال..

هلال وصل وكانت نجمه مجتش..

عدا شوية وجت ودخلت المكتب...بعتذر عن التأخير 

هلال بهدوء...حصل خير خلاص 

لفت انتباه ايدها لما رفعتها وشاف الخاتم...ايه دا 

نجمه...ايه 







هلال بضيق...الي في ايدك 

نجمه...اااه دا خاتم نادر جابهولي امبارح 

هلال...هو صالحك 

نجمه...اه امبارح 

هلال...طيب كويس يلا روحي شوفي الشغل 

نجمه...طيب راحه 

راحت وعدا شوية وجه واحد مكتبها...ازيك ياقمر 

نجمه بضيق...خير 

الشاب...انا موظف معاكي هنا 

نجمه بملل...اه اهلا بيك

الشاب...كنت حابب اتعرف عليكي 

نجمه كانت هترد ولكن قاطعها رنت فون المكتب وكان هلال بيقولها تعالي...

دخلت المكتب...

هلال بغضب...هو انتي في ايههه بتتكلمي معاه ليه هااا 

نجمه بغضب...بتهيقلي طلاما شوفت انه كلمني اكيد شوفت انا رديت ازااي صح

هلال بغضب...اه اهلا بيك كدا رديتي وحشش 

نحمه بعصبيه...انت عاااوز مني ايه هااا فهمني انت بتعمل كدا ليهه انا مبقتش عااارفة اعيش حياتي كله امر امررر وانا مش فاهمه انت بتعمل كدا ليه اسمع ياهلال ابعد عن طريقي والا هدخل اهلي ومش هيحصلك طيب فاااهم 

وخرجت من مكتبه وسابته والغضب مالي...

خرجت بسرعه وهو وقف للحظات وخرج وراها لكن الصدمه انه شااف...


استوووووووووووووووووب...

ياترى هيحصل ايه؟!! 

#بقلمي_سما_الحملاوي♥


                          الفصل العاشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا  

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×